Dalam Mengenangmu :)

Assalamualaikum..

Ini adalah sebuah kisah yang dikisahkan semula.

Kisahnya bermula begini.....

Sewaktu berada didalam masjid, menunggu waktu solat. 

Seorang pakcik melihat gelagat seorang anak muda yang sibuk berselawat ke atas Nabi saw. Berhampiran, anak muda itu pula ada seorang pakcik yang lain mengaji al-Quran. 

Pakcik tesebut pun menanyakan sesuatu kepada anak muda itu,

"Wahai anak muda, Mengapa engkau sibuk berselawat sahaja? Mengapa tidak bertukar-tukar kepada zikir lain ataupun mengaji al-Quran?"

Anak muda itu pun menjawab, "Ayahanda saya meninggal dunia di hadapan saya pakcik. Waktu itu, saya melihat wajahnya menjadi kehitaman. Selepas itu, waktu saya tertidur, saya telah bermimpi seseorang yang lengkap berjubah putih datang kepada jenazah ayah saya."

Saya bertanya kepadanya, "Siapakah engkau wahai Hamba Allah?" Beliau itu menjawab, "Engkau tidak mengenali Aku? Aku adalah Rasulullah saw". Lalu, saya melihat Baginda mengusap wajah ayah saya. Waktu itu, wajah ayah saya terus bertukar menjadi wajah yang putih dan sinar berseri. Sejak selepas itu, mulut saya tidak berhenti untuk berselawat ke atas Junjungan Baginda saw.

Barang keperluan Rasulullah Saw.
- - - - - - 

Itulah sekadar ringkasan cerita yang di bawakan oleh Ustaz Don :) Mungkin cerita asalnya berubah sedikit, tetapi apa yang disampaikan tu, aku cuba ingat-ingat kembali.. Cuma, manfaat bagi mereka yang mengamalkan (banyakkan) berselawat ni hanya mereka yang dapat merasainya. 

Sudah tentu ada dikalangan korang pun pernah merasai situasi sebegitu. (kadang-kadang kita pun rasa hairan  mengapa keajaiban ini berlaku) Walhal, mungkin saat itu, anda mengamalkan zikir-zikir tertentu atau berselawat dan sebagainya.

"Keajaiban hanya dirasai bagi mereka yang pernah mengalaminya" MAM

#Perbanyakkan berselawat setiap masa
#Lebihkan berselawat pada Hari Jumaat

30 minit Ustaz Don
Isnin | 24 Disember 2012
9.30 malam


Oh, Osem!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...